تفاوتهاي روحي - رواني ميان خانمها و آقايون
دخترونه
حرفهای خودمونی
درباره وبلاگ


مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما غافل از انکه خدا هست در اندیشه ما

پيوندها
قلب طلایی

تک داستان آموزنده
خرقه
عشق
شب مهتابی
دخترانه
دست نوشته های من
چپ دست
ابی دل
چیه....چیزی شده
دنیای خبر
bia 2
چمنزار بی پایان
تفریح و سرگرمی
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دخترونه و آدرس hiba.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 685
بازدید کل : 84809
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 1

موضوعات
درد دل

نويسندگان
م-ه

آرشيو وبلاگ
تير 1390
خرداد 1390


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
یک شنبه 15 خرداد 1390برچسب:, :: 16:32 :: نويسنده : م-ه

بيانيه مشهور فرويد پيرامون اين مطلب که "آناتومي جزء سرنوشت و تقدير افراد محسوب مي شود" (به اين معنا که خصوصيات اصلي و ذاتي ما با توجه به جنسيتمان معين مي گردند) مورد بحث بسياري از دانشمندان است. همانطور که مي دانيد برخي از افکار و احسسات خاص وجود دارند که تنها مربوط به يکي از جنسيت ها ميشوند و با جنس ديگر هيچ گونه سازگاري ندارد. البته نبايد فراموش کنيم که در هر دو جنس خصوصيات زنانه و مردانه به طور مشترک وجود دارد. اين روزها به نظر مي رسد که مرزهاي ميان تفاوت هاي احساسي ميان خانم ها و آقايون در حال ناپديد شدن ميباشد. با توجه به اين حقيقت که خانم ها هر روزه از نظر اقتصادي استقلال بيشتري را پيدا مي کنند، وجهه مردانه خانم ها بيشتر آشکار مي شود و بالطبع آقايون نيز در پي رسيدن به خصوصيات زنانه خود هستند.

توليد مثل تنها از عهده خانم ها بر مي آيد. خصوصيات ذاتي انسان ها را نميتوان تغيير داد. شايد خصوصيات احساسي هر دو جنس بر اساس نيازهاي اجتماعي و فرهنگي جامعه تغيير پيدا کند، اما تعيين کننده هاي بيولوژيک هيچ گاه تغيير نکرده و همچنان به قوت خود باقي مي ماند. اين امر نهايتاً منجر به پديد آمدن تقابل عمده اي در خصوصيات و روابط عاطفي زن و مرد مي شود. به هر حال بر اساس تفاوت هاي جسمي و ذاتي، آقايون هيچ گاه نمي توانند مادر شوند و حتي آرزوي چنين کاري را نيز نمي توانند داشته باشند.

 

درک تفاوت هاي رواني سودمند است

درک تفاوت هاي رواني از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. يکي از مقوله هايي که با اتکا به آن مي توانيد کاري کنيد که طرف مقابل شما را بيشتر دوست داشته باشد نيز بهره گيري از همين مطلب است. با اتکا به اين مهم مي توانيد رابطه اي هماهنگ و ادامه دار را به وجود آوريد. اين امر همچنين به تمام افراد کمک مي کند تا متوجه شوند که چرا خانم ها و آقايون به طور متفاوت تصور کرده و مطابق آن رفتار مي نمايند. به عبارت ديگر اگر ما بتوانيم خودمان را جاي تک تک افراد ديگر بگذاريم، آنوقت مشکلات و کشمش ها به طور قابل ملاحظه اي کاهش پيدا مي کند.

 

کشمکش هاي دروني خانم ها و آقايون

خيلي جالب است که بدانيم براي ساليان دراز آقايون نگران اين مطلب بودند که مبادا به اندازه کافي مردانه جلوه نکنند و از سوي ديگر خانم ها نيز هميشه همراه با اين فکر زندگي مي کردند که فقط داراي خصوصيات زنانه محض باشند. با بهره گيري از اين الگو خيلي راحت مي توان به اين نتيجه رسيد که چگونه انسانها در رزمگاه جنسيت ها با يکديگر به مبارزه مي پردازند: آقايون هميشه در اين جدال به سر مي برند که توانايي هاي خود را چه در جنسيت، و چه در موارد غير جنسي، اثبات نمايند و خانم ها نيز تمايل داشتند که توانايي هاي بالقوه خودشان را نشان دهند تا به آنها نيز به عنوان يک انسان کامل نگاه شود.

 

برخي مثال هاي رايج در مورد تفاوت هاي ميان دو جنس از نظر رواني

1-  خانم ها گاهي اوقات عباراتي رابه زبان مي آورند که از بيان آنها هيچ منظوري ندارند، و شايد فقط در آن لحظه بخصوص آن منظور را داشته باشند و در لحظه اي ديگر از يادشان برود. برخي از حرف هاي آنها اسرار آميز بوده و هيچ کس نمي تواند از مفهوم آن چيزي سر در بياورد و در برخي موارد ديگر نيز مشاهده شده که تمايل زيادي به طفره رفتن دارند. اما اگر بخواهيم در مورد آقايون صحبت کنيم بايد بگوييم هنگاميکه حرف ميزنند، به عنوان مثال زمانيکه در مورد مسائل سياسي و يا فلسفي صحبت مي کنند، مطالبي را عنوان مي کنند که کاملاً بي معناست.

2-  هدايا معمولاً معناي مختلفي را در ذهن خانم ها و آقايون آشکار مي سازد. هدايا در نظر آقايون معمولاً تنها يک شيء مادي هستند و هيچ گونه بار معنايي ديگري ندارند. خانم ها به طور ناخواسته تصور مي کنند که هدايا بيانگر خصوصيات فردي شخص هديه دهنده هستند و براي آنها نموداري از عشق و اهميت مي باشند. خانم ها دوست دارند کادوهايي را که از سوي معشوقه هايشان دريافت مي کنند، همان چيزي باشد که روزي به او گفته اند که دوست دارند آنرا داشته باشند.

3- معمولاً هميشه مي بينيم که خانم ها خوشحال و خندان، خبر ازدواج و يا نامزدي خود ا به دوستان، خواهر و بردرها، و همقطارانشان اعلام مي کنند، اما مي بينيم که اين کار براي آقايون آنچنان مرسوم نيست. ازدواج براي خانم ها شروع يک زندگي جديد و پيوستن به کسي که دوستش دارند، مي باشد. اين امر در حالي است که هميشه ازدواج معناي متفاوتي براي آقايون دارد. به معناي وظيفه، تعهد، مسئوليت، تلاش و کار مي باشد و گاهي اوقات هم تنها بايد کار کنند و هيچ خبري از تفريح و شادي نيست. اين امر به طور کاملاً اشکار به ما نشان مي دهد که چرا آقايون تمايل چنداني به پذيرش تعهد از خود نشان نمي دهند.

4- آقايون به طور کلي تصور مي کنند که يک امر نمي تواند در عين حال در نقطه عکس آن قرار داشته باشد و مخالف آن باشد. اما خانم ها هيچ مشکلي ندارند که تصور کنند يک امر در يک زمان مي تواند در حالت مخالف خودش نيز قرار بگيرد. خانم ها هيچ مشکلي در لغو عقل و منطق ندارند و هر کجا که لازم باشد به راحتي مي توانند از منطق مخصوص به خودشان استفاده کند.

5-  خانم ها معمولاً تمايل زيادي به استفاده از کلماتي نظير " هميشه/ هيچ وقت" در مقابل همسرانشان دارند. براي نمونه " تو هميشه سر من داد مي زني" و " تو هميشه در حال تماشاي تلويزيون هستي" و يا "تو هيچ وقت براي من گل نمي خري" و يا " تو هيچ وقت مرا به يک رستوران شيک نمي بري." همه آقايون به خوبي مي دانند که اين "هميشه / هيچ وقت" ها تنها از روي احساس هستند و تنها نشانگر نا اميدي و عصبانيت خانم از سوي آنها مي باشد. اين امور داراي هيچ گونه بار واقعي نيستند.

6- آگاهي شخصي خانم ها از خودشان خيلي بيشتر از آگاهي مردها از خودشان ميباشد. خانم ها خيلي بيشتر از آقايون به نظر و عقيده ديگران نسبت به خودشان اهميت مي دهند، و تحت تاثير حرف هاي ديگران قرار مي گيرند. اين امر به ويژه در مورد فردي که او رادوست مي دارند معنا پيدا مي کند.

يک مرد همواره بايد نقطه قوت و تمرکز خارجي داشته باشد - چه کار باشد چه سرگرمي- يک چنين ضرورت رواني کمتر در خانم ها ديده مي شود


نظرات شما عزیزان:

ugd nhdd
ساعت22:06---8 ارديبهشت 1392
dhahیاشاسن علی دایی


محسن
ساعت2:05---19 خرداد 1390
عالیه ...خیلی دوست دارم.به منم سربزن نظر یادت نره...

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: